2013. augusztus 3., szombat

Helyszín: Villányi-hegység
Időpont: 2013.08.03.
Rajthely: Máriagyűd

Az első ízben megrendezett "Tenkes éjszakai 20" közel egy éves kihagyást követően az első teljesítménytúrám 2013-ban. Maga a túra nehézségét tekintve nem számít különösebben nehéznek, de az éjszakai túrák mindig külön kihívást jelentenek.
Az útvonal nagy része ismerős volt már a korábbi Tenkes Maraton túrákról, de némi változtatást azért eszközöltek a szervezők. A Tenkes Csárda és Csarnóta között került beiktatásra egy viszonylag hosszabb műutas szakasz, ahol a forgalmas 58-as út mentén kellett haladni....nem volt éppen veszélytelen.
Túratársaimmal egyből nyitáskor, pontban 20.00-kor rajtoltunk a máriagyűdi közösségi házból. A piros jelzést követve mindjárt egy kellemes 'kis kaptatóval' indítottunk, melynek a tetején várt is ránk az 1. pont. Az első pár km-t még világosban tettük meg szép sorban begyűjtve az ellenőrző pontokat, de aztán lassacskán csak ránk esteledett. Már-már teljes sötétségben ereszkedtünk le a S+ jelzésen a sziklásnál található ellenőrző ponthoz, ahol megcsodálhattuk az esti fényekben pompázó Máriagyűdöt és a távolban húzódó Siklóst. Lenyűgöző látvány volt.
Rövid pihenő után indultunk is tovább. A jelzések jól láthatóak voltak, a térkép egyértelmű volt, így minden gond nélkül haladtunk. Sorban jöttek a pontok, míg a fent említett műutas szakaszon beértünk Csarnótára. A csarnótai elágazónál pár percet azért muszáj volt adóznunk a lenyűgöző késő nyári égboltnak, amely teljes pompájában ragyogott. Távol mindenféle fényszennyezéstől tényleg lélegzetelállító volt. A faluban némi szilvát vettünk magunkhoz majd a 8-as pont után kapaszkodtunk fel a Nagy-hegyi kilátóhoz, ahol a Tenkes túrák elengedhetetlen kellékéből kaptunk egy kis ízelítőt (....na jó nem is olyan kicsit): Rosé fröccs várt ránk. :)
A kilátótól visszaereszkedtünk a Tenkes Csárdához a kék jelzést követve, majd ismét kereszteztük az 58-as főutat. Itt egy darabon visszatértünk a túra egy korábbi szakaszára, amerre az este folyamán már jártunk. Nagy meglepetésünk szembejövőkkel is találkoztunk. A kék jelzést elhagyva a sárgán (a kilátót is érintve) ereszkedtünk vissza Máriagyűdre, nem sokkal éjfél után meg is érkeztünk. A célban az itt jól megszokott zsíros kenyér hagymával és Rosé fröccs várt ránk! A szolgáltatással abszolút meg voltunk elégedve. Oklevél ugyan nem jár a teljesítéshez, de egy szép kitűző büszke tulajdonosaiként indultunk vissza Pécsre.